28 Mart 2013 Perşembe

Chelsea Hotel




 Güzeller güzeli Lana Del Rey, Leonard Cohen'in Janis Joplin'e yazdığı güzeller güzeli şarkı ‘Chelsea Hotel No. 2' 'yi coverlamış. Pek de güzel olmuş. Gerçi ben bu kadının söylediği herşeyi beğenirim gibi. Zira sesinin boğukluğuna hayranım.


Chelsea Hotel'i bilmeyen yoktur.New York bohemyasının merkez üssüdür burası. Bob Dylan, Andy Warhol, Patti Smith, Charles Bukowski, Sam Shapard, Leonard Cohen ve efsane olarak nitelendirilen daha bir çok isme "ev" olmuş  efsane otel. Öyle bir otel ki, bütün odaları, lobisi, merdivenleri bu isimler için ilham kaynağı olmuş.Boşuna dememişler 69 kuşağının mabedi diye. Resmen öyle. Bob Dylan'ın Sara Lowdes için yazdığı şarkıda Chelsea'nin izleri var, keza Leonard Cohen'in Janis Joplin için yazdığı bu efsane şarkıda da. Fatih Özgüven'in Chelsea Hotel'de kaldıktan sonra yazdığı yazısında diyor ki ' Chelsea Oteli’ndeki odamda en azından bir Nick Cave şarkısı atmosferi olduğuna yemin edebilirim'.





 Leonard Cohen ve Janis Japlin bu otelin asansöründe tanışmışlar. Cohen o günü “Janis beni değil Kris Kristofferson’ı arıyordu; ben de Janis’i değil Brigitte Bardot’yu arıyordum” aslında diyerek anmış daha sonra.Sonra bir gun janis cekip gitmis. "billie holiday'den bu yana baby sozunu en guzel soyleyen kadin, kalabaliga sirtini dondu ve cekti gitti" demis Cohen. 

Chelsea Hotel no:2de yaşanan bu maceranın en güzel sonucu bu şarkı sanırım.

"I remember you well in the Chelsea Hotel
you were famous, your heart was a legend."


"Well never mind,
we are ugly but we have the music.
And then you got away, didn't you babe...
I don't mean to suggest that I loved you the best,
I can't keep track of each fallen robin."





Bir diğer Chelsea Hotel sakini de Patti Smith. 'Çoluk Çocuk' adlı kitabında bu 'ev'den öyle güzel öyle ayrıntılı bahsetmişki, okuyan herkeste oraya gidip bir gece de olsa o atmosferi yaşama güdüsü oluşturmuştur mutlaka. Ne yazık ki her değerli yer gibi orası da artık kapalı.

6 yorum :

  1. Çok güzel söylememiş mi, off çok kıskandım bu kadını ben ya ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben lana del rey konusunda objektif olamayabilirim ama cidden çok çok iyi olmuş:)

      Sil
  2. Lana'yı pek sevmezdim; ama Cohen'a el atınca işler değişti :)

    Chelsea Hotel gerçekten rock müziğin yazıldığı mekan olarak tanımlansa yeridir. Dediğin gibi sayısız müzisyen (ve tabii farklı dallardan sanatçılar) zamanında orada konaklamış. Şuanki durumu ise içler acısı. Resmen bina dökülüyor. Güya restore edeceklerdi. Umarım Türk mantığıyla yürümez iş. Yoksa "Amaaan eski bina. Yıkalım avm yapalım" deyiverirler :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de aklıma o geldi kapandığını duyunca:) Hemen bi forum avm patlatmasınlar oraya dedim:) Biz alışkınız ya, aklımıza direkt o geliyor.

      Sil
  3. Konuyla ilgili güzel bir köşeyazısı:

    http://www.telegraph.co.uk/culture/music/rockandpopmusic/8705269/Chelsea-Hotel-death-of-the-worlds-most-rock-n-roll-hotel.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "But the Chelsea had something that no amount of money or interior-decoration could buy: a singular style and a unique legend." bu cümle güzel bi özet olmuş. Teşekkürler:)

      Sil