26 Temmuz 2013 Cuma

Blonde Redhead | Elephant Woman





Gün güzel geçerken, bi değişiklik olsun şurada bi bunalıma gireyim derseniz size Blonde Redhead öneririm. Alternatif rock yapan bu grup, melankoli kavramının nota karşılığını bulmuş ve önümüze sunmuş. Bunda vokalin payı çok büyük. Kazu Makino, çok farklı hatta bazılarına göre kötü olarak nitelendirilebilecek bir sese sahip. Ama grup öyle şarkılar yapıyor ki, bu dünyada sadece o şarkıyı Kazu söyleyebilir gibi. Nasıl Kazu'yu "Clap your hands"i söylerken hayal edemiyorsak, "Elephant Woman"ı da başkası söylerse hakkını veremezmiş gibi.

Grup, Kazu Makino, İtalyan ikiz kardeşler Simone Pace ve Amedeo Pace den olşuyor. 1993ün NewYork'unda bir araya gelmişler, hadi toplanın da müzik nasıl yapılır gösterelim demişler. Ama şahsi fikrimce BR'yi BR yapan 2004te çıkardıkları "Misery is a Butterfly" albümüdür, yanılıyorsam düzeltin. 2010 da çıkardıkları "Penny Sparkle" albümü yine bana göre hayal kırıklığıydı. Daha bi elektronik altyapıya sahip. "Misery is a Butterfly" da baskın olan gitar soloları bu albümde neredeyse yok. Şarkılar olabildiğine slow. Ha güzel mi, birçok gruba göre şahane iş çıkarmışlar bu albümde yine. Ama dediğim gibi bir "Misery is a butterfly" değil. 

2007 de Türkiye'de bir konser vermişler kendileri. Tekrar gelseler de, çekik gözlü kızımızı canlı canlı dinleyip, ağız tadıyla bi bunalıma girebilsek!




6 yorum :

  1. Ayh. Misery is a Butterfly sahip olduğum tek albümleri, başka da istemem zaten. Beni Falling Man çok fena yapar, bunları hayatıma sokan gerizekalı kendini özdeşleştiriyordu Falling Man'le. Umarım ölür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. falling man fena ya. eğer falling man kötü bi flashback yaşatıyorsa direkt ölsün bence de:))

      Sil
  2. Ben hep derdim yol şarkılarım var benim diye...
    Bir benim sanırdım...
    Şimdi yeni yolculuğumda biraz sizinkilerden var izninizle..

    YanıtlaSil
  3. Ne, biri İtalyan mı dedi?? o_O

    Bir başka duymadığım alternatif grup daha :D Bu blogun en çok sevdiğim yanı da bu sanırım. Beni yeni isimlerle tanıştırıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu grupları herkes bilsin herkes sevsin istiyorum.Sevin bu grupları!:D Teşekkür ediyorum fikirlerin önemli.

      Sil