23 Eylül 2013 Pazartesi

Nina Simone | Feeling Good




Bu satırları Ankara'da kendi evimde yazıyor olduğum için o kadar mutluyum ki arkadaşlar, saatlerdir temizlik yapıyor olmak ya da yarın iğrenç okul döneminin başlayacak olması hiç umrumda değil. Şuan ilgilendiğim  şey annemden çaldığım saksı çiçeğinin pencere önüne çok yakışması ve dinlemek istediğim müziğin ses düzeyine kendim karar verebiliyor olmak. Freedom is mine.

Ve şimdi sizleri alıp 60lara ait bir filmin içine sokuyorum. Filmin konusu size ait olsun, film boyunca fonda çalması gereken şarkı Nina'ya. Blues dedin mi soul dedin mi  Nina Simone, ismi ilk zikredilecek kişi. 1933 ABD doğumlu Nina Simone müzisyen kimliğinin yanı sıra, gerçek bir insan hakları savunucusu. "Medgar Evers","to be Young, Gifted and Black", "Four Woman" ırkçılık karşıtı keskin duruşunu yansıttığı şarkılardan sadece bir kaçı. Demiştim değil mi, umut yüklü sözlere sahip olup, eşliğinde iki tek atmanın şart olduğu şarkılar benim kalemim diye. Alın işte bir örneği de "Feeling Good". 

Şarkının Muse coverı ise, cover gibi cover. Dinlemelere doyamadım şu saatte. Şarkının kumaşı sağlam, yapacak bir şey yok.








4 yorum :

  1. Nina'nın "ruhani" vokali kimse de yok bence. Feeling Good'la tanışmıştım kendisiyle. Wild is the Wind ile sevdim onu. Sinnerman'leyse hayran oldum ona. Olay budur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sinnerman ya kalp ötesi benim için:)

      Sil
  2. http://www.youtube.com/watch?v=7IaOC2DtdWU tavsiyemdir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya muhteşem! Sevgili Ane ne kadar naif ne kadar hoş söylemiş. Çok teşekkürler, diğer tavsiylerini de bekliyorum:)

      Sil