1 Eylül 2013 Pazar

The Great Gatsby





The Great Gatsby (Muhteşem Gatsby), Mayıs 2013'te vizyona girmiş, kendinden epey söz ettiren bir film. ABD'li yazar  F. Scott Fitzgerald tarafından kaleme alınmış romandan uyarlanan film, romanın ilk filmi değil aslında. 1974 yılında ilk kez seyirciyle buluşmuş ve o yıllar uzun süre kendinden söz ettirmeyi başarmış. 1920lerin Amerikasını anlatan filmin konusunu uzun uzun anlatmayacağım, çünkü daha önce de dediğim gibi bir filmi spoiler vermeden anlatmak çok sıkıcı.

Soundtrack albümünü defalarca hatmetmiş olsam da, filmi epey sonradan izledim. Bunu niye yaptım ben de bilmiyorum ama izlediğim filmlerin arasında en iyilerden biriydi. Albümün prodüktörlüğünü Jay-Z üstlenmiş. Albüm daha ortada yokken fısıldanan bu isim, aslında sağlam bir soundtrack albümün geleceğinin habercisiydi. Yanıltmadılar. Ve bu albüm sayesinde film daha da sabırsızlıkla beklendi. 

Albümde 14 şarkı var. Bazıları film için yapılmış, bazılarıysa oldukça popüler şarkıların coverları şeklinde yer almakta.


1. 100$ Bill | Jay Z

Albümün prodüktörlüğünü üstlendi demiştik, tabiî ki de açılış şarkısı Jay-Z in. Ben çok bu tarzın insanı değilim. Ama okudum, gördüm epey gideri olan bir şarkıymış efendim.




2. Back To Black | Beyoncé x André 3000

O da ne. Geçtiğimiz yıllarda kaybettiğimiz Amy Winehouse’un “Back to black” listede. Beyonce ve Andre tarafından coverlanmış. Açıkçası Andre kimdir necidir bi fikrim yok. Bu kadın da kimmiş soruları eşliğinde şarkıyı açtığımda, oldukça iyi bir yoruma sahip erkek vokal olduğunu fark ederek bir aydınlanma yaşadım. Hakkında bildiğim bundan ibaret şimdilik. Beyonce ise ne yaparsa güzel yapar, bunu biliyoruz. Eş kontenjanından girmiş olduğu düşünülse de, utandırmamış. Bunu da sevdik gitti. Amy rahat uyuyabilirsin.



 3. Bang Bang | Will.i.am

 Bu şarkı, sanırım filme ait en neşeli şey.



 4. A Little Party Never Killed Nobody (All We Got) | Fergi e (feat. Q-Tip & GoonRock)

Ve yine bir kopmalık şarkıyla karşı karşıyayız. Şarkının Fergie’ye ait bölümlerini al, üstünden dımtısı çek, harikulade bir şarkı olmadı mı? Ama Fergie’ye yakışanı bu hali elbette.



 5. Young and Beautiful | Lana Del Rey

İşte albümün tam benlik kısımlarına geçtik arkadaşlar. Ah ah. Lana ne yaptın yine sen kızım. Soundtrack çıkmadan yayınlanan bu Lana Del Rey şarkısıyla zaten çoktan izlenesi bir film olduğu anlaşıldı. Bilmiyorum şarkı iğrenç de olsaydı, sırf Lana Del Rey şarkısı olduğu için beğenedebilirdim. Ama olmuş arkadaşlar yapacak bir şey yok. 



6. Love Is The Drug | Bryan Ferry with The Bryan Ferry Orchestra

Ahah! Roxy Music rocks! Nasıl severim nasıl! Çokça da coverı var. Ama Bryan Ferry noktayı koymuş da olabilir. Bu kadar mı yakışır ya. Bayıldım. Kylie Minogue ve Jamiroquai  coverlarını da dinlemenizi öneririm.



7. Over the Love | Florence + the Machine

Bu şarkıya ve yoruma yapacağım tek bir eleştiri beni taş eder. En sevdiğim Florence and the Machine şarkısı. Yürü kızım Florence!



8. Where the Wind Blows | Coco O. of Quadron



9. Crazy in Love | Emeli Sandé & The Bryan Ferry Orchestra

Ve işte diğer merak edilen. Orjinalinden daha başarılı bir Crazy in love. Bu kız güzel soul müzik yapıyor, kabul edelim. 



10. Together | The xx




11. Hearts a Mess | Gotye


İşte bir diğer taptığım isim ve taptığım bi şarkı.Yahu bu adamın sesiyle evlenmek istiyorum mümkünse. Bu adamın somebody that used to know dan ibaret olduğunu sananlara da akıl edip bu albüme koyanlara da selam olsun. Zira bir zamanlarımın totemlerine konu olmuş bir şarkıdır Hearts a mess.



12. Love Is Blindness | Jack White

Dinlediğim en güzel coverlardan biridir bu arkadaşlar. Tamam coverlayan zaten Jack White, alemin en yetenekli müzisyenlerinden ama bu kadar etkileyebileceğini tahmin etmiyordum. O gayet rahat girişi, giderek sertleşen sounduyla, üzgünüm U2, şarkı gerçek benliğini Jack White sayesinde kazanmış. 


                     



13. Into the Past | Nero

Sanırım albümdeki sevmediğim tek şarkı. Şarkıyı dinlerken yoruldum, sıkıldım bi garip. Bir sonraki dinleyişime saklıyorum.



14. Kill and Run | Sia

Finali kraliçemle yapıyoruz tabi. Kadın dünyaya mükemmel şarkılar yapması için gönderilmiş, ben artık ne diyeyim bu şarkı üzerine. Tabiki de bayıldık ve kusana kadar dinleyeceğiz. Sia Furler çok yaşa!



Albümde görüldüğü üzere kötü şarkı yok gibi. Benim açık ara favorim, Love is Blindness oldu. Şu sıralar hergün bi kaç kere ruhumu Jack White'a teslim ediyorum. Coverlarsa beklenenden fazlası olmuş, çok da hoş olmuş, siz ne dersiniz?


6 yorum :

  1. Uzun bir yorum olabilir, şimdiden sorry :D Öncelikle The Great Gatsby benim en sevdiğim romanlardan biri. F.Scott Fitzgerald'ın romanlarını zaten hep sevmişimdir. O Jazz Age'in ihtişamı, imkansız aşklar ve görkemli kaybeden erkeklerin çaresizliği..

    '74 yapımı filmi izlemedim; ama Baz Luhrmann'ınkini sinemada 3D olarak izleme fırsatı buldum. Blogumda zamanında fragmanları paylaşmış ve yılın filmi olacağını söylemiştim. Belki yılın filmi olmadı; ama en iyilerinden biriydi. Özellikle yeşil ışığın üstünde sıkça durulması ve final sahnesi boğazımıza yumruk gibi indi. The xx'in muhteşem şarkısı Together'ın da bunda etkisi olmuştur.

    Soundtrack çıktığında daha film vizyona girmemişti ve dinlediğimde hayal kırıklığına uğramıştım. Jazz Age ve hiphop ? Ama sonradan filmi izlediğimde şarkıların sahnelere ne denli başarılı yedirildiğine tanıklık ettim.

    İdollerimden Bryan Ferry'nin dokunduğu şarkılar müthiş olmuş. Love Is Blindness coverı ise albümün bence en iyisi. Florence'ın şarkısı da beklenmedik şekilde vurucu. Fragmanda özellikle bizi darma duman etmişti. William ve Fergie'nin şarkıları ise dediğin gibi eğlenceli.

    Back to Black ise ne yazık ki hayalkırıklığı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. jayZ ne alaka diye düşünmüyor değil insan ama valla çok güzel olmuş. Back to black haricinde katılıyorum hepsine. Ama tabi bi Amy yorumu değil kendisi:)

      Sil
  2. http://www.youtube.com/watch?v=eg6VJMq1Bdo
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah teşekkür ederim:) en yakın zamanda blogda yer alacak:)

      Sil
  3. 10. şarkı için yorumu ben yapmak isterim. Bu şarkı melankolia ruh hallerinin üstüne master degree yapmış, sonucunda bu şarkı çıkmış. Sanırım 850 kez dinledim. Film bittiğinde aklımda kalan tek şey, Gatsby'nin kızın aramasını beklediği saniyeler ve ekran karardıktan sonra bu şarkının girmesi. Sanırım çok sevap işledik böyle güzel şarkıları dinlemek için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu şarkıya niye birşeyler yazmadığımı hatırlamıyorum sanırım bu yorumu beklemiş olmalı:)
      Ya bak dediğin sahne gözümün önüne geldi, cidden sevap işlemişmiyizdir o kadar:)

      Sil