26 Ekim 2013 Cumartesi

Amy Winehouse | Back to Black




Babası Mitch Winehouse'un yazdığı, "Kızım Amy" adlı kitabı az önce bitirdim. Şuan öyle garibim ki ilerleyen satırlarda saçmalamam çok olası, baştan uyarmak isterim.

Kardeşim ve annemin Amy Winehouse hayranı olmasından mütevellit, bende de zoraki bir Amy Winehouse dinleme olayı var. Zoraki dediğime bakmayın severim dinlemeyi, hatta youtubetan canlı performanslarını açıp izler, kendi kendime sahneye ne kadar yakıştığından -tabiki ayık olduğunda- dem vururum.




Kitabı bitirdiğimde düşündüğüm tek şey, evet sahnede oldukça karizmatik, 5 Grammy ödülüne sahip, neredeyse tüm dünya ki annem buna dahil şarkılarını ezbere biliyor olmasına rağmen herşeyden öte babasının tek bir kılına zarar gelmesini istemediği biricik kızı. Öyle bir dille yazmış ki, kızına olan sevgisi etten kemikten birşeymiş gibi aşikar. Amy'nin şarkıcı kişiliğinden çok insan olması ön planda bu kitapta. Tüm zayıflığı, acizliği, aşkı, sevgisi, dediğim gibi insana has özellikleriyle tanıyorsunuz Amy'i. 





Mesela yukarıdaki benim en çok sevdiğim performanslarından biri. 2008 Grammy performansı. Kitabı okumadan önce kaç kez izledim bilmiyorum. Bakınca işte bildiğin Amy. Asi duruşu, güçlü ve kendinden emin görünümü; sanıyorsun ki bir el çırpsa dünya önüne serilecek, öyle bi durum var. Ama o gün sahnede, 6 aydır en karanlık dönemini yaşayan, uyuşturucu bağımlılığından bir türlü kurtulamayan, şarkının ortasında "My Blake!" diye bağıracak kadar, kendisine her yönden zarar veren adama fütursuzca saplantılı olan, sırf bağımlılığı nedeniyle Amerika vizesi alamayıp, 5 Grammy kazandığı geceye ancak canlı yayınla bağlanıp performans sergileyen, bütünüyle hayal kırıklığına bulanmış bir Amy varmış.  Oldukça rahat bir kafaya sahip olmasına rağmen, birine saplantılı kalmanın ne demek olduğunu ben de iyi bilirim. Şarkı yazma kabiliyetim olsaydı eğer, benim yazdıklarım da Back to Black ya da You Know I'm no Good tan çok da farklı olmazdı. Ama tüm kariyerini tüm hayatını bir adam yüzünden mahvetmesini hiç anlayamıyorum. Komşu kızından bahseder gibi yazmaya başladığıma göre sanırım artık noktalayabilirim bu yazıyı. Umarım bari o tarafta huzurludur Amy.


2 yorum :

  1. arkadaşı olsam kulağından çekerdim gibime geliyor. Amy'nin... arkadaşlık bunu gerektirmez mi? o.O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de omuzlarından tutup sarsardım napıyosun sen diye, bazen kendime bile yapıyorum ben işe yarıyor valla bende:)

      Sil