23 Eylül 2014 Salı

#6 Hüzünlendiren | #7 Kahkaha Attıran | #8 Abartılmış Bulduğum Kitap

Bu sene leyleği havada gören helloradio geri döndü. Bu fire olayını hiç sevmiyorum ama işte ayağımın tozuyla telafisini de yapıyorum efendim. Başlıyoruz.

#6 Seni hüzünlendiren kitap


Zihnin bu gün için yazdıkları aynen benim için de geçerli. Bu meydan okuma sayesinde farkettim ki, mutsuz, depresif, ağlamalı özellikle biyografi-otobiyografi kitaplar kitaplığımda resmen egemenliklerini ilan etmişler, bayrak dalgandırıyorlar. Dolayısıyla 6. gün için birçok kitap seçtim. Bunlardan biri Patti Smith'in 'Çoluk Çocuk'u. Çoğu kişinin sıkılıp yarısında bıraktığı kitabın son sayfalarında ağlamamak için gözlerimi tavana dikmişliğim vardır. Ve kitap bitince de Patti ve Robertla bir miktar kafayı yemişliğim. O yüzden bu kitabın adı geçmeliydi buralarda.

"Hep birinin Fridası olmak istedim" demiş Patti Smith. Ah be canım, tam ben de onu diyordum. İkinci kitap da, bir Frida Kahlo biyografisi, Aşk ve Acı. İçerisinde, Frida'nın Diego'ya yazdığı mektuplar da bulunuyor. Ay her satırı hüzün. Gel sen bir daha düşün Patti.



Ya daha listeyi çok uzatasım var. Mesela yine bir biyografi olarak, Amy Winehouse'un babası Mitch Winehouse'un yazdığı "Kızım Amy". Bir diğeri "Anne Frank'ın Hatıra Defteri". Yine yaşanmış bir hikaye, Nazi faşizminden kaçan yahudi bir kızın günlüğü. Sanırım bu kadarı yeter.

#7 Sana kahkaha attıran kitap

Sanırım daha önce kahkahalarla güldüğüm bir kitap okumadım. Ama merak etmeyin, sizin yazdıklarınızı not aldım.

#8 En abartılmış bulduğun kitap

Kendi cehaletimden mi acaba diye yazmaya çekinirken, yazılanları okuyunca öyle rahatladım ki. Kesinlikle Elif Şafak'ın 'Aşk'ı. Mino'nun Dünyası hislerime tercüman olmuş, kendisine de teşekkür ederiz efendim. 

9. günü günün ilerleyen saatlerine bırakıyorum zira düşünürken sabahı edebilirim gibi geldi şuan. 


6 yorum :

  1. Normalde insanlar günlük dertlerinden kaçacakları, kendilerini mutlu edecek kitaplar arar. Bizim kitaplıklarımızsa hüzünden intihar edecek yakında. Sorunumuz ne acaba, çok merak ediyorum ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay o benim de merak ettiğim bir konu. bünye acı istiyor devamlı:)

      Sil
  2. Çoluk Çocuk'ta nasıl sıkılmayı başarmışlar :s Büyük zevkle okumuştum. Patti'yi zaten bir sanatçı olarak takip eder, severdim. Ama Patti hayranı olmayan birinin bile zevk alabileceği bir kitaptı bence. Oradaki dostluk, aşk, müzik ve ünlü figürlere dair anılar.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ettiğim arkadaşım bıraktı, sevemedi bir türlü. ben de büyük bi zevk ve ciddiyetle okumuştum, şimd yine okuyasım geldi bak:)

      Sil
  3. Kadın bizim sayemizde kendinden nefret edip kitap yazmayacak ki bence en doğru kararı verir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. isabet olur:) gerçi diğer kitaplarını okumadım ama 'aşk'ta durum bu yani:)

      Sil